InGoedeBanen.nl en Wonderkind gaan samenwerken: met één klik bereik je nu 80% meer kandidaten

30-01-2018

InGoedeBanen.nl (IGB), Nederlands bekendste en tevens de eerste job poster die targeted advertising op passief talent aanbiedt. Voeg Wonderkind toe aan de publishing opties en IGB zorgt ervoor dat je met enkele klikken gebruik kan maken van de programmatic job advertising mogelijkheden die Wonderkind biedt. Vanaf 30 januari zal Wonderkind, door de koppeling met IGB, beschikbaar zijn in 23 recruitmentsystemen.

Win de war for talent

In 2018 zet het nijpend tekort aan personeel door. De werkloosheid daalt sinds oktober 2017 sterk en als dit doorzet komen we wellicht onder de 340.000 werkzoekenden, een historisch laag niveau. Door de schaarste in de volle breedte van de arbeidsmarkt, wordt het vinden van goede werknemers nog lastiger. Om te zorgen dat je als werkgever bij de juiste kandidaten onder de aandacht komt, moet je verder kijken dan de bekende jobboards en LinkedIn. Wonderkind biedt die mogelijkheid.

Bespaar tijd, ga voor gemak en vanuit één systeem

InGoedeBanen.nl ondersteunt hun klanten bij hun online recruitment, door een bijdrage te leveren aan een meer efficiënte bedrijfsvoering zonder verlies van kwaliteit. Het toevoegen van Wonderkind past tweeledig binnen deze filosofie: IGB maakt het efficiënter om Wonderkind in te zetten, Wonderkind maakt het bereiken van talent op social media, Google en in apps mogelijk voor iedereen.

Volledig geautomatiseerde job posting

De geautomatiseerde job posting gaat op basis van een Business Rules Engine. De Business Rules Engine zorgt ervoor dat vacatures die in een ATS ingevoerd worden, optioneel zonder tussenkomst van de recruiter bij Wonderkind worden uitgezet. Een voorbeeld van zo’n regel: de recruiter creëert een Marketing Manager vacature in het ATS, met als locatie Amsterdam en senioriteit ‘senior’. Op basis van deze input wordt er automatisch een door het bedrijf vooraf vastgesteld budget aan toegekend en gaat de campagne zonder verdere handelingen direct live.

Bereik talenten waar zij dagelijks actief zijn

Wonderkind is een Amsterdamse scale-up en een disruptor in de recruitmentwereld.

Traditioneel worden vacatures vooral via vacaturesites of LinkedIn gepromoot. Wonderkind doet het anders en maakt advertenties op basis van voorkeuren van mensen. Ze worden getoond op relevante plekken waar potentiële werknemers zich in het dagelijks online leven bevinden. ‘Onbereikbaar’ talent komt zo binnen handbereik. De meeste mensen zijn namelijk niet actief op zoek naar een nieuwe baan en de mensen die wel op zoek zijn, zijn niet per se de mensen die bij de vacature passen.

In 2017 kreeg het bedrijf een investering van 2 miljoen euro en is het in 2016 door Sprout verkozen tot Startup van het Jaar. In 2017 heeft het bedrijf ook het Oranje Handelsmissiefonds gewonnen. Wonderkind ondersteunt 10+ talen, is beschikbaar in meer dan 25 landen en werkt voor onder andere Croonwolter&dros, Randstad, Booking.com, KFC en Adecco. In 2016 is het bedrijf gestart met 4 medewerkers en sindsdien groeit Wonderkind exponentieel, er werken nu 71 FTE.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie

Het persbericht staat hier online. Voor meer informatie, neem contact op met Paul Clappers van PR-bureau FNKE via paul@fnke.nl of 06-18535532.

Download presskit
InGoedeBanen.nl en Wonderkind gaan samenwerken: met één klik bereik je nu 80% meer kandidaten